نهایی شدن نقشه جامع علمی و دفاعی کشور تا پایان سال ۹۹

به گزارش روابط عمومی باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو- ایران منصور کبگانیان در پایان نشست ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: امروز صد و چهل و یکمین نشست این ستاد با موضوع همکاری‌های دفاعی و علمی کشور برگزار شد.

وی افزود: در این نشست علاوه بر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین اعضای این ستاد به سبب موضوع‌های دفاعی و بین المللی وزیر امور خارجه و وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح نیز حضور داشتند.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: در جلسه امروز کلیات نقشه جامع علمی، دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران نهایی شد.

کبگانیان با اشاره به این که ستاد کل نیرو‌های مسلح از چند سال گذشته تلاش برای تدوین این نقشه را آغاز کرده بود، افزود: براساس آمار‌ها ۷۰ هزار ساعت کار با تلاش ۲ هزار کارشناس و عضو هیأت علمی انجام شده است.

وی گفت: با توجه به برگزاری کمیسیون‌های تخصصی اختلاف نظر‌ها در این زمینه مشخص و برطرف شده است، اما برخی پیشنهاد‌ها امروز در جلسه ارائه شد.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور اضافه کرد: کارگروهی با همکاری ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور و ستاد کل نیرو‌های مسلح به منظور بررسی پیشنهاد‌ها و ارائه اصلاحات در این زمینه تشکیل شده است.

کبگانیان گفت: در صورتی که اصلاحات به گونه‌ای باشد که این نقشه به عنوان زیر مجموعه نقشه جامع علمی کشور تلقی شود تنها تصویب آن در ستاد راهبری کافی است، اما اگر اصلاحات به گونه‌ای باشد که این نقشه به صورت فرابخشی و ملی تلقی شود نیاز به تصویب در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد داشت.

وی با اشاره به این که براساس هفتمین راهبرد کلان در نقشه جامع علمی کشور تدوین اسناد مرتبط با پیشرفت‌های علمی و دفاعی بر عهده ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور است.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با بیان این که در تمام کشور‌ها پیشرفته‌ترین پژوهش‌های علمی در بخش دفاعی است و سرریز آن متناسب با نیاز‌ها به سایر بخش‌های علمی ارائه می‌شود، گفت: به سبب نیاز‌های متعدد علمی کشور در بخش دفاعی و محدودیت منابع اولویت‌ها باید در زمینه پژوهش‌های علمی – دفاعی تبیین شود.

کبگانیان یادآور شد: چشم انداز‌ها و مأموریت‌ها همچنین مدیریت دانش و سازماندهی آن در کنار ایجاد ساختار‌های مورد نیاز از جمله بخش‌های مختلف نقشه جامع علمی، دفاعی امنیتی جمهوری اسلامی ایران است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم صیانت معنوی، نرم افزاری و سخت افزاری از دانشمندان کشور تأکید کرد: دشمن از روی ضعف و با هدف ممانعت از فعالیت جوانان کشور در بخش‌های پیشران و مؤثر و حساس دست به اقدامات تروریستی زده است، اما جوانان کشور و دانشمندان به صورت جهادگونه در این زمینه فعالیت کرده و دستاورد‌های بسیار مطلوبی به دست آورده اند.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: دومین دستور جلسه امروز که به سبب کمبود وقت بررسی آن به جلسه آینده ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور موکول شد، ارائه گزارش در زمینه صیانت از دانشمندان بود که در این زمینه نیز فعالیت‌های متعددی در کشور انجام شده است.

→ خواندن مطلب قبلی

استفاده از هنر اوریگامی برای تولید محصولات پیشرفته نانو

خواندن مطلب بعدی ←

تولید مین‌های مجاورتی با قابلیت اتصال شبکه‌ای هوشمند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *