سرحدی: حمایت تمام قد دستگاه های علمی و اجرایی کشور از نخستین کنفرانس بین المللی بلاکچین

 

 

مهم ترین کنفرانس علمی بین المللی حوزه بلاکچین، اقتصاد و رمز ارزها در ایران با حضور اساتید، اندیشمندان، فعالان و توسعه دهندگان برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو-ایران، امروزه فناوری “بلاک‌چین”(Blockchain) برخلاف آن چیزی که اغلب تصور می‌شود، تنها برای استفاده در سیستم بانکداری نیست، بلکه کل دنیای فناوری و به خصوص بخش تولید هوشمند را نیز دستخوش تغییر اساسی خواهد کرد. این فناوری می‌تواند امکان انتقال مطمئن و معتبر داده‌ها و همچنین یک شبکه قابل ردیابی ناگسستنی را فراهم کند که این ویژگی‌ها تنها برای امور بانکی نیست، بلاکچین و رمزارزها در حال ایجاد تغییر و تحول اساسی در بخش های مهم ازجمله اقتصاد است.

 پیمان سرحدی رییس کل باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو-ایران و رییس کنفرانس بین المللی بلاکچین، رمز ارزها و اقتصاد جهانی مهمترین  اهداف برگزاری این کنفرانس را ایجاد بستری مناسب برای همکاری و تبادل دانش اطلاعات و انتقال تجارب و دستاوردهای علمی و عملی اساتید، نخبگان و پژوهشگران حوزه های نوآوری و فناوری بلاکچین بر پایه اقتصاد جهانی بخصوص در حوزه های بلاکچین، اقتصاد دیجیتال، رمز ارزها و همچنین ایجاد فضای مشترک برای ارائه راهکارهای جامع و موثر بر پایه دانش و تحلیل فرصت های اقتصادی بر بستر ملی و جهانی به جهت مدیریت بهتر سازمانها عنوان کرد.

وی اظهار داشت: این کنفرانس به همت باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو-ایران و کمیسیون ملی یونسکو-ایران با ۳ محور کلی (بلاکچین، علم و توسعه)،(کاربرد های بلاکچین در فناوری و صنایع ) و (بلاکچین و اقتصاد بازارهای مالی و بین المللی) قرار است تا در ۳ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ برگزار شود، ضمن آنکه در جریان برگزاری این کنفرانس پنل های تخصصی مرتبط با موضوع کنفرانس نیز تشکیل خواهد شد.

رییس باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو-ایران با تاکید بر اینکه در جریان مقدمات برگزاری این کنفرانس نهادهای علمی و اجرایی بسیاری از این رویداد حمایت کردند گفت: این کنفرانس تحت حمایت های معنوی دانشگاه های معتبر داخلی و خارجی از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه های صنعتی امیر کبیر و خواجه نصیر الدین طوسی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه آزاد اسلامی و وزارتخانه های ارتباط و فناوری اطلاعات، وزارت صمت و وزارت علوم و تحقیقات قرار گرفته اند.

سرحدی ادامه داد: کمیسیون های اقتصادی، برنامه و بودجه و فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی نیز بعنوان دیگر حامیان اصلی این کنفرانس در این رویداد حضور خواهند داشت ضمن آنکه امید داریم با همت این مجموعه ها و تلاش تیم اجرایی و فنی کنفرانس بتوانیم گامی مثبت و علمی در راستای آموزش و فرهنگ سازی در این حوزه نوین برداریم.

گفتنی است حجت اله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران و رئیس شورای سیاستگذاری کنفرانس در احکامی آقایان پیمان سرحدی را به عنوان رئیس کنفرانس و عضو شورای سیاستگذاری، سجاد برخورداری عضو شورای سیاست گذاری و دبیر علمی ، امیر روشن بخش به عنوان عضو و دبیر شورای سیاستگذاری، اباذر صالحی به عنوان دبیر اجرایی  و رسول شاهسونی را به عنوان دبیر کمیته بین الملل منصوب کرد.

بنا به این گزارش و به گفته رییس نخستین کنفرانس بین المللی بلاکچین،رمز ارزها و اقتصاد جهانی حضور و سخنرانی صاحب نظران و اساتید برجسته داخلی و خارجی و برگزاری پنل های تخصصی، تبیین نقشه جامع راه در زمینه استفاده و فرآیند آشنایی با فناوری های بلاکچین، برگزاری میزگردهای علمی- تخصصی جهت بررسی چالش ها و فرصت های مرتبط با محورهای کنفرانس و  شرکت بیش از ۳۰۰۰ نفراز فعالین بخش های مختلف در حوزه بلاکچین، رمز ارزها، اقتصاد ایران و جهان که شامل دانشگاهیان، صاحب نظران، سیاستگذاران و مدیران، دانشجویان، سازمانهای ذی ربط و علاقه مند بخشی از برنامه های مدون برگزاری این کنفرانس خواهد بود.

لازم به ذکر است است کلیه علاقمندان، پژوهشگران، محققان، اساتید و دانشجویان برای شرکت میتوانند با مراجعه به سایت کنفرانس به آدرس http://unescoconf.ir   و یا سایت https://unescotech.org/ ضمن کسب اطلاعات بیشتر فرآیند ثبت نام را انجام دهند.

 

 

 

→ خواندن مطلب قبلی

فراخوان جایزه یونسکو-حمدان بن رشید المکتوم در زمینه توسعه حرفه ای معلمان

خواندن مطلب بعدی ←

تفاهم‌نامه همکاری بین باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو و دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *