ابداع دستگاهی که داده ها را از طریق بدن و نوک انگشتان منتقل می کند

The prototype device is worn on the wrist and sends data via the human body using low-frequency electromagnetic signals

به گزارش روابط عمومی باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو- ایران به نقل از نیواطلس؛ در طی چند سال گذشته بسیاری از ما عادت کرده ایم که قفل تلفن و رایانه را با اثر انگشت باز کنیم، اما دانشمندان در حال کار بر روی فناوری های لمسی هستند که می تواند بیش از این موارد را تسهیل کند. نمونه اولیه جدیدی از یک تیم در دانشگاه پوردو با توجه به دانشمندان تصور می کنند که روزی می توان از آن برای پرداخت، وارد کردن رمزهای عبور و ارسال عکس از طریق یک لمس استفاده کرد.

فناوری توسعه یافته توسط تیم Purdue مشابه تعدادی دیگر از فناوری های انتقال داده است که اخیراً مورد بررسی قرار داده ایم و برای ایجاد امنیت بهتر از بلوتوث سنتی طراحی شده اند. با استفاده از میدان های الکترومغناطیسی کم توان برای انتقال داده ها از طریق بدن انسان در عوض، این نوع فن آوری ها رهگیری سیگنال را برای هکرها دشوارتر می کنند، در عین حال برخی از امکانات جالب را همزمان فراهم می کنند.

ما به نمونه ای از پاناسونیک نگاه کرده ایم که از طریق لمس، داده هایی را از یک شخص به شخص دیگر منتقل می کند، دستگاه هایی که در اطراف بازوها پوشیده شده اند تا بدن انسان را به وسیله ای برای انتقال داده و سیستم هایی تبدیل کنند که قفل درها را از طریق لمس تأیید می کنند.

سیستم نمونه اولیه تیم Purdue یک ساعت مانند دستگاهی است که روی مچ دست پوشیده شده و داده ها را می گیرد و از طریق بدن انسان با استفاده از سیگنال های الکترومغناطیسی با فرکانس پایین ارسال می کند. تنها هنگامی که انگشت فرد استفاده کننده در تماس فیزیکی با گیرنده قرار می گیرد، ارتباطی برای عبور داده ها ایجاد می کند، در غیر این صورت سیگنال با اطمینان در بدن محدود می شود.

Shreyas Sen، استادیار مهندسی برق و کامپیوتر در Purdue می گوید: ما عادت کرده ایم با استفاده از اثر انگشت قفل دستگاه ها را باز کنیم، اما این فناوری به بیومتریک متکی نخواهد بود – بلکه به سیگنال های دیجیتال متکی است. تلفن شخص دیگری فقط با لمس. هر آنچه را لمس کنید قدرتمندتر خواهد شد زیرا اطلاعات دیجیتالی از طریق آنها عبور می کنند.

NEWS-20-66307 professor Shreyas Sen and grad student David Yang, touch sensor technology

این دستگاه نیاز به توسعه بیشتر دارد، اما نرم افزار آن می تواند برای انتقال برخی از داده ها، از قبیل اطلاعات کارت اعتباری برای پرداخت، یا داده های احراز هویت برای دستیابی به ساختمان به جای استفاده از دکمه های کلیدی، برنامه ریزی شود.

سن گفت: مجبور نیستید دستگاهی را از جیب خود بیرون بیاورید. می توانید آن را در جیب یا بدن بگذارید و فقط لمس کنید.

با این حال، محققان می گویند که آنها همچنین باید راهی برای خاموش کردن انتقال داده ها ایجاد کنند تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات ارزشمند به تمام سطوح مجهز به دریافت سیگنال ها منتقل نمی شود. اما وقتی چنین موانعی برطرف شود، تیم پتانسیل زیادی برای این فناوری می بیند.

هر زمان که کانال سخت افزاری جدیدی را فعال می کنید، امکانات بیشتری به شما می دهد. به صفحه های لمسی بزرگی فکر کنید که امروز داریم – تنها اطلاعاتی که رایانه دریافت می کند، محل لمس شماست. اما توانایی انتقال اطلاعات از طریق لمس باعث تغییر برنامه های صفحه لمسی بزرگ می شود

این تحقیق در مجله Transactions on Computer Human Interaction منتشر شده است.

→ خواندن مطلب قبلی

تولید مین‌های مجاورتی با قابلیت اتصال شبکه‌ای هوشمند

خواندن مطلب بعدی ←

پیشگیری از آلزایمر با ابزار پوشیدنی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *