کشف نوعی داروی جدید برای درمان پوکی استخوان

به گزارش روابط عمومی باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو- ایران به نقل از تک اکسپلوریست؛ پوکی استخوان نوعی بیماری استخوانی است که وقتی بدن بیش از حد استخوان از دست بدهد، استخوان کم کند یا هر دو از بین برود. در نتیجه، استخوان ها ضعیف می شوند و ممکن است از زمین خوردن یا در موارد شدید از عطسه یا برجستگی های جزئی شکسته شوند.

این بیماری باعث متخلخل شدن استخوان ها می شود. اکنون، مبتکران دانشگاه پردو فرم جدیدی از دارویی را که برای درمان پوکی استخوان استفاده می شود، تولید کردند. آنها یک فرم تثبیت شده کلسی تونین انسانی، یک داروی پپتیدی را که قبلاً برای افراد مبتلا به پوکی استخوان استفاده می شده، ایجاد کرده اند.

دانشمندان برای افزایش اثر بخشی آن به عنوان یک درمان پوکی استخوان، یک فرم پیش دارو از هورمون پپتید ایجاد کردند.

Elizabeth Topp

در انسان، کلسی تونین هورمونی است که مسئول هموستاز طبیعی کلسیم است. هنگامی که به بیماران پوکی استخوان توصیه می شود، کلسی تونین مانع از تحلیل استخوان می شود و در نتیجه باعث افزایش توده استخوان می شود.

به طرز غم انگیزی، کلسیتونین انسانی از طریق فیبریلاسیون در یک محلول آبی عبور می کند، و باعث کاهش قدرت زنده ماندن می شود که به عنوان یک روش درمانی استفاده شود. به عنوان جانشین، برای بیماران پوکی استخوان کلسی تونین سالمون تجویز شده است. به همین سرعت فیبریلاته نمی شود. با این حال، شدت کم و پتانسیل چند نتیجه غیر دوستانه را تجربه می کند.

الیزابت تاپ، استاد داروسازی فیزیکی و صنعتی پوردو، گفت: این فناوری می تواند به داروهای کلسی تونین ایمن تر و مثرتر باشد. رویکرد ما پتانسیل درمانی کلسی تونین انسانی را افزایش می دهد، و امیدوار است گزینه موثرتری جایگزین کلسی تونین ماهی قزل آلا برای پوکی استخوان و اختلالات مرتبط شود.

محققان پوردو باقیمانده اسیدهای آمینه خاص را فسفریله کردند تا تمایل به فیبریلاسیون کاهش یابد و مزایای درمانی کلسی تونین در انسان افزایش یابد.

تاپ گفت، بسیاری از داروهای جدید پپتید امیدوار به ایجاد فیبریل هستند. این فناوری راهی برای ایجاد ثبات برگشت پذیر در آنها فراهم می کند تا در صورت تجویز دارو به بیمار، اصلاح ثبات حاصل شود

→ خواندن مطلب قبلی

روشی جدید برای شارژ مجدد باتری های روی

خواندن مطلب بعدی ←

صادرات دستگاه ایرانی «شبیه‌ساز آموزشی عمل جراحی چشم» به چین

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *