جایزه‌ “جوان نوآور ماندگار” به جوانان خلاق اهدا می‌شود+جزئیات

به گزارش روابط عمومی باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو- ایران به نقل از ایسنا پروین داداندیش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران-غرب در توضیح این جشنواره بیان کرد: در بیانیه‌ گام دوم انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری شخصاً آن را ابلاغ کرده‌اند، بارها موکداً بر مسئله‌ی جوانان تاکید کرده‌اند؛ این جایزه نیز بر اساس همین بیانیه و طبق نیازهای جامعه و به افتخار دانشجوی شهید مدافع حرم این دانشگاه، شهید موسوی، که در رشته‌ی مکانیک تحصیل می‌کرده است، طراحی شده است.

داداندیش افزود: بعد از بررسی‌های چندماهه و شناسایی جوایز مختلفی که در این سطح به دانشجوها اعطا می‌شود، این جایزه با اهداف مختلف مشخص شده است.

دکتر امین پیرمحمدزاده، دبیر جایزه پیرامون صحبت‌های رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران-غرب گفت: در جشنواره جوان ماندگار بستری برای شناسایی جوانانی فراهم خواهد شد که مسئولیتی اجتماعی داشته و مومن و انقلابی عمل می‌کنند.

پیرمحمدزاده افزود: نوع جایزه به‌صورتی‌ است که مولفه‌های جوانان دانشجویی که نوآورانه و مسئولانه به مسائل و معضلات روز جامعه توجه دارند، مورد توجه قرار می‌گیرد.

دبیر جایزه ادامه داد: جایزه جوان نوآور ماندگار، در چهار مرحله داوری می‌شود؛ ارزیابی اولیه، ارزیابی علمی توسط اساتید متخصص، ارزیابی توسط کمیته‌های داوری استانی و در پایان هم سه نفر از برگزیدگان هر استان، در سطح ملی مورد تشویق قرار می‌گیرند و جوایزی به آن‌ها تقدیم می‌شود. هم‌چنین به جوانان بیست‌ساله‌ای که ایده‌ و طرح‌های نوآورانه و خلاقانه‌ای دارند نیز نشان “شهید موسوی” تقدیم می‌شود.

پیرمحمدزاده در پایان بیان کرد: جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال در سراسر کشور می‌توانند مستندات علمی و فناورانه‌شان را از تاریخ ۲ دی‌ماه تا ۲ اسفندماه امسال از طریق راه‌های ارتباطی موجود مثل وب‌سایت javanprize.otg ارسال کنند.

دبیر جایزه درباره‌ی شرکت‌کنندگان واجد شرایط نیز این‌چنین توضیح داد: در این جشنواره علی‌رغم این‌که محدودیت ملی وجود دارد، هیچ‌گونه محدودیت مذهبی وجود ندارد و شرکت‌کنندگان تمام ادیان رسمی جمهوری اسلامی ایران، مجاز به شرکت هستند.

وی تصریح کرد: از جمله شاخص‌های اصلی در ارزیابی مستندات ارسالی می‌توان به ارزیابی خلاقیت و نوآوری ایرانی در ایده‌ و شیوه‌ی طرح‌ها، علمی بودن محتوای تولیدشده و تناسب ایده‌ی آن با معضلات و مشکلات کشور، مشارکت و شبکه‌سازی برای ارتقاء و کمک به رویش انقلاب و اشتغال‌زایی برای اقشار آسیب‌پذیر اشاره کرد.

→ خواندن مطلب قبلی

آزمایش پلتفرم جدید تولید واکسن کرونا با استفاده از نانو ذرات

خواندن مطلب بعدی ←

ایمپلنت‌های ارتوپدی دانش‌بنیان، جایگزین مفصل‌های از بین رفته شد

یک مورد نظر

  • خیلی دنبال این موضوع بودم ❤️❤️❤️

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *