تشخیص آنتی بادی های COVID ۱۹ در ۱۰ الی ۱۲ ثانیه

به گزارش روابط عمومی باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو- ایران به نقل از ادونسد ساینس نیوز؛ محققان دانشگاه کارنگی ملون یافته ها را در مورد یک پلت فرم پیشرفته زیست سنجی مبتنی بر نانومواد گزارش دادند که در عرض چند ثانیه آنتی بادی های اختصاصی برای  SARS CoV 2، ویروس مسئول بیماری همه گیر COVID 19 را تشخیص می دهد. علاوه بر آزمایش، این پلت فرم به تعیین کمیت پاسخ ایمنی بیمار نسبت به واکسن های جدید با دقت کمک خواهد کرد.

بستر آزمایش، آنتی بادی های پروتئین S1 و دامنه اتصال گیرنده (RBD) را در قطره بسیار کمی خون (حدود ۵ میکرولیتر) شناسایی می کند. غلظت آنتی بادی می تواند بسیار کم باشد و هنوز هم زیر یک پیکومولار (۰.۱۵ نانوگرم در میلی لیتر) تشخیص داده شود. این تشخیص از طریق واکنش الکتروشیمیایی درون یک دستگاه میکرو سیال دستی اتفاق می افتد که نتایج را تقریباً بلافاصله به یک رابط ساده در یک تلفن هوشمند ارسال می کند.

رائول پانات، دانشیار مهندسی مکانیک در کارنگی ملون که از تکنیک های تولید افزودنی اضافی برای تحقیقات از رابط های رایانه ای مغز گرفته تا دستگاه های نظارت بر بیولوژیک استفاده می کند، گفت: ما با استفاده از آخرین پیشرفت ها در زمینه تولید چاپ سه بعدی نانوذرات، دستگاهی که به سرعت آنتی بادی های COVID 19 را تشخیص می دهد را ایجاد کردیم.

یک فناوری ساخت افزودنی به نام چاپ سه بعدی جت آئروسل وظیفه کارایی و صحت سکوی آزمایش را بر عهده دارد. الکترودهای ریز ستون طلای کوچک و ارزان قیمت در مقیاس نانو با استفاده از قطرات آئروسل چاپ می شوند که به صورت حرارتی با هم پخته شده اند. این باعث ایجاد یک سطح ناهموار و نامنظم می شود که سطح سطحی ریز ستون ها را افزایش داده و واکنش الکتروشیمیایی را افزایش می دهد، جایی که آنتی بادی ها می توانند به آنتی ژن های پوشش داده شده روی الکترود متصل شوند.

هندسه خاص به میکرو ستونها اجازه می دهد تا پروتئین بیشتری را برای شناسایی بارگیری کنند، در نتیجه نتایج بسیار دقیق و سریع حاصل می شود.

این تست دارای میزان خطای بسیار کمی است زیرا واکنش اتصال بین آنتی بادی و آنتی ژن مورد استفاده در دستگاه بسیار انتخابی است. محققان توانستند از این طرح طبیعی به نفع خود بهره برداری کنند.

پانات با Shou Jiang Gao، رهبر برنامه ویروس شناسی سرطان در مرکز سرطان Hillman UPMC و استاد میکروب شناسی و ژنتیک مولکولی در دانشگاه پیتسبورگ همکاری کرد. آزاهار علی، محقق در آزمایشگاه تولید و مواد پیشرفته Panat’s، نویسنده اصلی این تحقیق بود.

تشخیص سریع برای درمان و پیشگیری از بیماری های واگیر یک مسئله بهداشت عمومی است که فراتر از بیماری همه گیر COVID 19 است. از آنجا که پلت فرم سنجش پیشنهادی عمومی است، می توان از آن برای تشخیص سریع نشانگرهای زیستی سایر عوامل عفونی مانند ابولا، اچ آی وی و زیکا استفاده کرد. چنین آزمایش سریع و م quickثری می تواند یک بازی برای کنترل شیوع بیماری ها باشد.

نتایج این هفته در مجله Advanced Materials منتشر شد.

→ خواندن مطلب قبلی

هوش مصنوعی سلامت روحی را بررسی می‌کند

خواندن مطلب بعدی ←

استفاده از DNA در تولید ربات ارزان برای درمان سرطان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *