این محصول سلامت را به بیماران دیابتی هدیه می‌دهد

این محصول دانش‌بنیان سلامت را به بیماران دیابتی هدیه می‌دهد

به گزارش روابط عمومی باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو- ایران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، امید نگینی مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان سلامت گستران آرایان گفت: هر جامعه‌ای در عصر حاضر، برای حفظ سلامتی و نشاط خود به محصولات متنوعی نیاز دارد. یکی از اصلی‌ترین دلائل فوت در زمانه‌ ما، بیماری‌های قلبی و عروقی و سایر بیماری‌های مشابه است. با توجه به تاثیر بالای مواد غذایی پرچربی و با درصد بالای شکر در کاهش سلامت مصرف‌کنندگان، این شرکت دانش‌بنیان تصمیم گرفت تا در این زمینه محصولاتی سالم را عرضه کند.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان سلامت گستران آرایان در ادامه افزود: بر این اساس، این شرکت تولید برخی محصولات و شیرینی‌جات، رژیمی و سالم را آغاز کرد. این محصولات برای افراد مبتلا به دیابت، حساسیت به گلوتن و دیگر بیماری‌های مرتبط با شکر، مناسب هستند. در این شرکت انواع گز، سوهان، شیرینی لوزی و دیگر شیرینی‌جات، ایرانی و سنتی تولید می‌شود. در این شیرینی‌ها، آرد، شکر و گلوکوز حذف شده است و به جای این مواد پرکالری، از برخی مواد طبیعی استفاده شده است.

نگینی ضمن توضیح در مورد فعالیت‌های واحد تحقیقات این شرکت، گفت: در این محصولات از برخی مواد مانند سوربیتول، ایزومالت، استفاده می‌شود، در واقع در محصولات این شرکت از مواد استحصال شده از استویا استفاده می‌شود، برگ خشک گیاه استویا می‌تواند بین ۱۰ تا ۲۰ برابر برخی مواد شکری مضر، شیرین‌تر باشد، اما باعث بالا رفتن قند خون نشود و این مزیت بزرگ این ماده است که البته خاصیت آنتی اکسیدانی نیز دارد.

این فعال دانش‌بنیان ضمن توضیح فعالیت‌های این مجموعه برای توسعه بازاریابی گفت: محصولات این شرکت با یک سوم قیمت نمونه مشابه خارجی عرضه می‌شود و تا کنون به کشورهای نظیر عراق، روسیه و عمان نیز صادر شده است. در حال حاضر، در حال تاسیس کارخانه جدید شرکت در شهرک صنعتی هستیم و امیدوار هستیم با حمایت و اخذ تسهیلات از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بتوانیم خطوط تولید جدید شرکت را راه‌اندازی کنیم.

→ خواندن مطلب قبلی

استفاده از DNA در تولید ربات ارزان برای درمان سرطان

خواندن مطلب بعدی ←

اختراع ربات‌گردگیر خودکار صفحه خورشیدی بدست محققان یزدی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *