امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیسیون ملی یونسکو- ایران و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل

 

تفاهم نامه همکاری مشترک بین مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر و دبیر کل کمسیون ملی یونسکو- ایران به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو- ایران به نقل از روابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، حجت الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران در حاشیه این مراسم اظهار کرد: توجه به‌اخلاق، جریان تازه ای است که به تازگی در یونسکو به راه افتاده است. این نهاد با رسالت ترویج علم و توجه به دانش امروز به این مهم دست یافته که علم و دانش بدون توجه به اخلاق نمی تواند انسان ها را به سعادت و خوشبختی برساند.

وی با تاکید بر این که ایرانیان همواره در علم و اخلاق پیشرو بودند، گفت: به تازگی هزار و هفتصد و پنجاهمین سالگرد تاسیس جندی شاپور، دانشگاه قدیمی ایرانی برگزار شد. در این دانشگاه منشور اخلاق پزشکی وجود داشت و این نشان می دهد که علم و اخلاق در تاریخ این کشور جاری بوده است.

دبیر‌کل کمdسیون ملی یونسکو- ایران به درهم تنیدگی تجارت و اخلاق در جامعه ایران اشاره کرد و افزود: رویکرد اخلاقی یونسکو برای ما موضوع جدیدی نیست. طی تفاهم‌نامه با شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر به دنبال احیای این سنت و ارزش هستیم تا کسبه و تجار اخلاق مدار را شناسایی و ادب کسب و کار را پاس بداریم.‌

در ادامه این مراسم، سید علی مفاخریان مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با اشاره به تاثیرگذاری دین اسلام در حوزه اخلاق کسب و کار گفت: اخلاق در تجارت و اقتصاد فراتر از یک ابزار است و ما برای ترویج این باور کار مشترکی با یونسکو آغاز کردیم که با شناسایی و ارزیابی کسبه در محلات، معیارهای معرفی شده را سنجیده و در هر محله کاسبان با اخلاق را شناسایی و معرفی کنیم.

وی ادامه داد: معیارهای مورد نظر برای انتخاب کاسب نمونه با مشارکت یونسکو تعریف شده است و امیدواریم با معرفی این کسبه در سطح محلات از طریق پلاک کوبی به الگو پذیری افراد شایسته در جامعه کمک کنیم.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر افزود: مبنای تفاهم نامه حدیث پیامبر “الکاسب حبیب الله” است. این برنامه می تواند فتح بابی برای احیای ارزش های اخلاقی ریشه دار در فرهنگ و دین ما شود و همینطور می تواند الگوی شهرهای دیگرِ کشور باشد .

غلامرضا کاظمی دینان، مشاور عالی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو و رئیس کمیته مفاخر کارآفرینی و کسب و کار هم در ادامه این‌ مراسم، با اشاره به اهمیت قدردانی از اقدامات ارزنده در جامعه گفت: کشورهای توسعه یافته همیشه از افراد موفق جامعه حمایت های معنوی می‌کنند تا فرد احساس کند که دیده می شود و همین امر به خلق خدمات بیشتر منجر خواهد شد.

این مراسم در منزل علی اصغر کیهانی، چهره ماندگار صنعت و پدر صنعت بتون ایران برگزار شد و در پایان مراسم پلاکی با نام وی بر سر در خانه حک شد.

کیهانی در این مراسم عنوان کرد: از زمان کار در سنین کودکی تا کنون همواره اعتقادم بر این بوده که کاسب حبیب خداست و همیشه منافع خود را در گرو منافع جمع می دیدم و این اصل را ضامن سلامت کار می‌دانستم.

→ خواندن مطلب قبلی

امضای تفاهم‌نامه شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی با کمیسیون ملی یونسکو- ایران

خواندن مطلب بعدی ←

جنتی: استاد محقق از ستارگان آسمان علم و ادب است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *