ابداع هواپیمای بدون سرنشین Bug nano برای ارزیابی میدانی

به گزارش روابط عمومی باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو- ایران به نقل از نیواطلس؛ شرکت هواپیماهای بدون سرنشین UAVTEK برای تحویل ۳۰ نمونه اولیه از هواپیمای بدون سرنشین Bug nano برای ارزیابی میدانی با BAE Systems همکاری کرده است. وزن Bug 6.91 اونس (۱۹۶ گرم) برای کار با بادی تا ۵۰ مایل در ساعت (۸۰ کیلومتر در ساعت) طراحی شده است.

یکی از نکات قابل توجه در مورد بازار هواپیماهای بدون سرنشین در حال رشد، تنوع گسترده عملکردها، اشکال و اندازه های آن است. در یک انتهای مقیاس، پهپادهای همیشه بزرگتر قرار دارند که برای شناسایی، جنگ و حتی پرتاب ماهواره های کوچک طراحی شده اند. در انتهای دیگر نیز صنایع کوچک مانند Bug وجود دارد که برای کارهایی مانند عملکرد به عنوان یک واحد مقیاس جیبی طراحی شده است که یک سرباز پیاده می تواند در یک لحظه مستقر شود.

Bug infographic

کوچک ساختن یک پهپاد چندان سخت نیست. قفسه های سرگرمی و اسباب بازی پر از این موارد است. آنچه دشوار است هوشمند سازی پهپاد برای انجام مأموریت خود، با استقامت کافی برای رسیدن به هدف و بازگشت، و آنقدر سخت است که می تواند در برابر شرایط ناهموار میدان و آب و هوای بد مقاومت کند.

وزن Bug تقریباً به اندازه یک تلفن هوشمند است، برد آن ۱.۲۵ مایل (۲ کیلومتر) و باتری آن چهل دقیقه است. این می تواند با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت (۲۲ متر در ثانیه) حرکت کند، دید را به دستگاه های مختلف بازگرداند و بادهای ۳۵ گره را کنترل کند و به ۴۵ گره برسد، که طبق گفته BAE، این تنها پهپاد نانو است که در رویداد اخیر آزمایش جنگ ارتش (AWE) در انگلیس از هوای نامناسب عبور می کند.

Bug with control unit

گام بعدی بهبود اشکال با افزودن سنسورها و ادغام آن با سایر تجهیزات نظامی است.

جیمز جرارد، تکنسین اصلی در تجارت هوش کاربردی سیستم های BAE گفت: حتی در سخت ترین شرایط آب و هوایی، اشکال می تواند اطلاعات تاکتیکی حیاتی را در گوشه و کنار تپه بعدی ارائه دهد و به طور مستقل برای به روزرسانی تصویری نیروها کار کند. سایر محصولات مزیت اطلاعاتی ما، این خوراک ویدئویی می تواند در چند دامنه به اشتراک گذاشته شود، به فرماندهان در زمین، دریا و هوا امکان می دهد آگاهی موقعیتی خود را افزایش دهند و تصمیمات خود را مطلع کنند

→ خواندن مطلب قبلی

بهبود عملکرد اتصالات با واشرهای لاستیکی نانوکامپوزیتی

خواندن مطلب بعدی ←

فراخوان صندوق نوآوری برای توسعه ترکیبات فراسودمند پست‌بیوتیکی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *